Klimop A1 lijdt verlies en pakt ruim eerherstel

Klimop A1 heeft binnen 12 uur twee wedstrijd in de benen gewerkt en daaruit 2 van de 4 punten gesleept. Daarvoor moest het eerst op bezoek bij Ready ’60 op vrijdagavond. Deze inhaalwedstrijd was een belangrijke voor het kampioenschap. Waar het in de thuiswedstrijd op alle fronten beter was, ging het gelijk op deze pot.

Klimop opent de score en Ready neemt over. Al snel werd duidelijk dat het vooral de verdedigingen waren die gingen bepalen wie de strijd ging winnen. De 3-3 gelijke stand bij rust is dan ook geen verrassing.

De thuisploeg start gretiger na rust en gaf Klimop het nakijken: 6-3. Klimop bewijst de rug te kunnen rechten en trekt zichzelf langszij. Omdat het vergeet daarna door te gaan moet er in het vervolg achter Ready aan gelopen worden. Vlak voor tijd scoort Maud Janssen de belangrijke en verdiende gelijkmaker. Maar als Klimop dan vergeet te verdedigen scoort Ready 5 seconden voor tijd de 9-8 en staat Klimop alsnog met lege handen.

Een dag later mocht Klimop opnieuw naar Limburg afreizen voor de uitwedstrijd tegen Mariarade. In de koude wind en regen moet Klimop toestaan dat Mariarade de score opent. Maar verder is het geen moment in de problemen gekomen. Met het nodige geduld en de goede kansen moet Klimop met 3-5 nog even wachten op een ruimere voorsprong. Maar daarna wordt het klasseverschil al snel duidelijk. De thuisploeg gaf iets meer ruimte, waardoor Klimop al voor rust op een comfortabele 4-11 voorsprong staat.

Na rust knalt Klimop snel door naar 4-14, maar daarna deed het koude weer zijn intrede wederom. Een laag tempo zorgt ervoor dat de score lang stokt. Als er dan uiteindelijk nog gescoord word mag Klimop tevreden met 6-19 huiswaarts keren en volgende week thuis tegen Mariarade het kampioenschap definitief binnen halen.

Rens van Heugten

One thought on “Klimop A1 lijdt verlies en pakt ruim eerherstel