Klimop 1 weet niet te winnen van Steeds Hoger

Verslag van de korfbalwedstrijd Steeds Hooger – Klimop: 18-12
Kleiner veld leidt tot minder kansen
(Achtergrondinfo Bij korfbalwedstrijden is de veldafmeting gelijk getrokken aan de afmetingen in het zaalseizoen, nl 40×20 meter. Verenigingen die beschikken over kunstgras mogen tot juni 2026 de belijning van groot veld 60×30 aanpassen naar nieuw formaat. Voor Klimop was dit de eerste wedstrijd dit seizoen op kleiner veld.)
Kleiner veld, sneller spel, meer goals. Die stelregel ging vandaag niet op voor Klimop. Met de pressie van de tegenstanders op de scorende personen van Klimop leveren kleine passfouten snel balverlies op. Daarnaast leek het mooie weer de focus te verzwakken en pas na een 5-0 achterstand kwam de voor de Astense ploeg kenmerkende strijdvaardigheid. Als coach geen vat op veel keuzes die werden gemaakt. Steeds Hooger had in de persoonlijke duels vaker het initiatief. De winst terecht naar de ploeg uit Apeldoorn.