Klimop pakt koppositie in Berlicum

Eindstand: 9-15
27-09-2015

Klimop pakt koppositie in Berlicum

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de uitwedstrijd met BMC in Berlicum met 9-15 gewonnen. De ploeg verzekert zich hiermee van de koppositie in de 3e klasse. Na een moeizaam begin waarin Klimop een 2-0 voorsprong moest toestaan aan BMC rechtte de Astense ploeg de rug en zette een knappe serie neer van 8 goals. Hiermee was nog voor rust de toon gezet en kon Klimop de tegenstander op een veilige afstand houden.

Ondanks een onrustig wedstrijdverloop en de nodige fouten aan Astense kant kwam de ploeg ook na rust nooit echt meer in de problemen. Klimop zorgde ervoor dat BMC nooit prettig in het eigen spel kwam en wist tot het eindsignaal een veilige marge te behouden, 9-15.
Door deze overwinning gaat Klimop aan kop in de 3e klasse. Volgende week speelt de ploeg uit in de streekderby tegen OEC uit Helmond.