Cursus Eerste Hulp Langs De Lijn (EHBO Asten)

Tijdens de beoefening van (amateur)sport komen regelmatig blessures en ongelukken voor. Denk hierbij aan een verrekking of scheuring van spieren, botbreuken en hoofdletsel. Daarnaast zijn mensen de laatste tijd opgeschrikt door situaties, waarbij sporters op het veld een hartstilstand kregen. De EHBO-vereniging Asten organiseert in het najaar in samenwerking met Heart Safe Regio een speciale cursus voor (leden van) sportverenigingen gericht op incidenten op en rondom sportvelden: Eerste Hulp Langs De Lijn (EHLDL).

De cursus vindt plaats in de periode november en december 2015 (Start maandagavond 9 november 19:00-22:00). Een cursusavond duurt ongeveer 3 uur (5 avonden x 3 uur). Deelnemers ontvangen een certificaat van deelname voor het onderdeel EHLDL en een diploma voor het onderdeel reanimeren. Om het diploma voor reanimatie geldig te houden, dienen deelnemers voor dit specifieke onderdeel jaarlijks een herhalingsles te volgen.

Voor Klimop mogen we twee personen opgeven om mee te doen aan deze cursus. De kosten zijn 25 euro per persoon. Zou je deze cursus graag willen doen? Stuur dan een mailtje naar bestuur@kv-klimop.nl. Reageer zo snel mogelijk want de plaatsen zijn beperkt.