Klimop A1 verliest inhaalpot en pakt revanche

Twee wedstrijden in één week. Geen onbekend scenario voor Klimop A1, want dergelijke situaties kwam het al eerder tegen dit jaar. De eerste van deze twee was de inhaalwedstrijd, uit tegen Rust Roest. De ploeg waar Klimop thuis een goede wedstrijd tegen speelde, maar uiteindelijk met 13-19 verloor. Door ziekte en een blessure trad Klimop zonder Jelmer Sonnemans, en nog steeds zonder Zenne Bakens aan tegen de titelkandidaat. Dit ging goed, want Klimop was de baas in de eerste helft. Geduldig zoeken naar de goede kansen en Rust Roest verleiden tot verkeerde schoten gaf Klimop de leiding. De ruststand van 3-6 was dan ook een terechte voorsprong.

Na rust gaf Rust Roest flink gas. Binnen 5 minuten stond het 7-6. Klimop mocht nog even omdraaien naar 7-8, en bij 10-9 bleef het boeiend. Hierna vielen de schoten aan alle kanten raak bij de Eindhovenaren, en moet Klimop genoegen nemen met een 15-9 nederlaag.

De zaterdag erop ging Klimop op bezoek bij KVS ’17. De ploeg waar een week eerder thuis tegen gespeeld werd. De creatieve opstelling die door afwezigheid en ziekte werd neergezet zette een prima pot neer, die helaas verloren werd. Nu dus de return waarin Klimop completer was. Zonder Luc Geven en Arjan Joosten ging Klimop op zoek naar revanche. Dat dit het doel was werd in de beginfase al duidelijk. Klimop zette de Schijndelse ploeg direct weg met 0-3. Deze voorsprong is geen moment meer echt in gevaar gekomen. Maar echt weglopen kon Klimop ook niet. Een leuke wedstrijd liet een 6-9 ruststand zien.

Na rust is het om en om. Klimop maakt vier verschil, waar KVS terugkomt tot twee. Doordat Klimop op de juiste momenten toesloeg kon het de voorsprong behouden en leek het bij 10-15 verder weg te lopen. KVS gaf echter nog niet op en slaat terug: 12-15. De tijd verstrijkte steeds verder, waarbij de teller ophield bij een verdiende 14-16 revanche. Invaller Femke van de Ven speelde een verdienstelijke wedstrijd en scoorde 3x.

Rens van Heugten