Klimop E1 kampioenuh (+ foto’s) !

Zaterdag speelde de dames van de E1 tegen de Eyckelkorf E1, bij winst zou het kampioenschap een feit zijn. Tijdens de voorbespreking was de spanning van de gezichten van de dames af te lezen, ondanks de eerder gewonnen uitwedstrijd tegen de Eyckelkorf. Na wat voorbespreken, warmlopen, inschieten en yellen was het zover de wedstrijd kon beginnen.

Klimop kwam direct goed uit de startblokken en gaf volle bak druk tijdens het verdedigen waardoor het voor de dames van Eyckelkorf erg lastig werd om kansen te creëren. Zodra de bal veroverd was werd er goed en snel gespeeld, waarbij diverse individuele acties direct resulteerde in een goede voorsprong na de eerste 10 minuten.

Na flink wat complimenten te hebben uitgedeeld aan de dames klinkt het fluitsignaal voor de volgende 10 minuten, de basis wordt gelegd voor een degelijke overwinning 6-0 met de rust. Tijdens de rust vooral genoten van de volle tribune, het aanstaande kampioenschap en de manier waarop er gekorfbald wordt! De laatste 20 minuten blijven goed en geconcentreerd, eindstand 10-1.

Nadat de volle tribunes bedankt zijn voor hun support door de dames kon het feest beginnen, met de kleren aan onder de douche, de kinderchampagne en harde muziek erbij, wat een feest! Na het douchen nog even naar de kantine met elkaar, tapgAsten bedankt voor de goede zorgen de drank en de friet de dames hebben er van genoten.

Nog 2 wedstrijden te gaan, en op doelsaldo niet meer in te halen. Nu nog even de laatste punten erbij sprokkelen op weg naar een ongeslagen zaalcompetitie. Nog even voor de statistieken, 10 gespeeld, 20 punten, 10 gewonnen, 0 verloren,101 goals voor en 14 goals tegen!

#trots#nienormaal#gewoonomdathetkan

Bjorn van Oosterhout

Klik op de foto’s voor een grotere versie