OEC 2 een maat te groot voor Klimop 2

Zaterdag was de wedstrijd OEC 2 – Klimop 2, een derby met een lange Historie. Aan de kant van OEC veel oud eerste spelers die al sinds jaar en dag actief zijn bij deze vereniging, tegen normaal gesproken veel spelers van Klimop die al de nodige ervaring hebben. Deze derby loopt net even wat anders.

Door de vele blessures, vakanties en een last minute griepje werd er een verrassende tweede uit de hoge hoed getoverd. Een tweede met een gemiddelde leeftijd welke ongekend laag is, met spelers uit de B1, B2 en A1 aangevuld met enkele vaste waarden van het 2e.

Al snel blijkt dan ook dat de ervaring van OEC dusdanig groot is, daar kunnen we het met ons jeugdig enthousiasme helaas niet van winnen. Al snel in de wedstrijd komt OEC op voorsprong, 2 kansen, 2 keer kassa. Van 2-0 snel naar 3-1 om naar een ruststand van 6-2 toe te werken.

Het ontzag voor de ervaring in deze wedstrijd is iets te groot en na een korte speech van Rob Cortooms, waarin wordt aangegeven dat er een tandje bij zal moeten om tot een goed resultaat te komen begint de tweede helft. Dat tandje erbij dat komt er, echter niet alleen van Klimop ook OEC zet een stapje of wat meer zodat het helaas niet mogelijk is om in te lopen. Al met al voor de jeugd een mooie gelegenheid om wat ervaring op te doen, eindstand 17-8.

We willen alle reserves (Gert-Jan, Jelmer, Eric, Lieke en Jolijn) bedanken voor de inzet, en hopelijk mogen we jullie nog vaker vragen!

Groet, ’t twidde
Bjorn van Oosterhout