Klimop B1 pakt zwaarbevochten punt in Schijndel

De Boemerang B1 – Klimop B1 : 9-9 (4-5)

In alweer de een na laatste wedstrijd van dit seizoen heeft Klimop B1, na een eerdere 9-6 overwinning op eigen veld, gelijk gespeeld tegen De Boemerang B1.

De Astenaren kwamen snel op voorsprong, maar de ploeg uit Schijndel had een antwoord paraat. Vanwege een tegenstander die goed druk gaf en veel fouten in passing was de stand bij rust slechts 4-5.

De thuisploeg kwam sterk uit de kleedkamer, maar hier was Klimop er snel bij om te voorkomen dat de Schijndelnaren op voorsprong kwamen. Vervolgens schoot, na een incident met een paal die niet stevig stond, Maud Janssen in korte tijd 2 ballen van afstand binnen. De verdediging, die niet scherp uit de omschakeling kwam, kon echter niet verhinderen dat de thuisploeg snel twee keer kon scoren en zo weer aansloot.

In de slotfase van de wedstrijd stonden de ploegen op gelijke hoogte, maar geen van beide kon het verschil maken, ondanks grote kansen aan beide kanten. Eindstand: 9-9

De uitploeg kan tevreden zijn met dit resultaat, hoewel er meer in had gezeten, neemt de ploeg (zonder vaste coach Rens van Heugten, maar mét invalcoach Bart Ceelen) 1 punt mee naar Asten.

Gertjan Sonnemans