Klimop 2 zonder puntverlies 2016 in

Klimop 2 – DKB 4 : 16-8 (7-4)

Vorige week werd er zeer eenvoudig gewonnen van De Boemerang 3 (18-3), afgelopen zondag wist Klimop 2 dat het lastiger zou worden. Dit keer was DKB 4 de tegenstander.

Net als vorige week was Klimop 2 de betere ploeg maar werd het mandje moeizaam gevonden in de eerste helft.

Klimop kwam na enkele minuten op 1-0 via een vrije bal van Jorn maar DKB kwam al snel langszij. Het tweede aanvalsvak kwam daarop vrij snel tot scoren door 2 afstandsschoten van Joan (3-1). Vervolgens werd er een beetje om en om gescoord wat leidde tot een 7-4 stand bij rust.

Na de pauze liep Klimop door 4 afstandsschoten al snel weg van DKB (11-4) maar leek het door het slordige aanvallen en verdedigen van Klimop toch nog spannend te kunnen worden (12-8).

De rug werd echter op tijd gerecht en na enkele goede aanvallen werd er door ieder vak nog 2 keer gescoord en kwam 16-8 als eindstond op het digitale wedstrijdformulier.

Klimop 2 heeft door deze overwinning nog geen enkel punt verloren (4W) in de zaalcompetitie. Op 10 januari staat de wedstrijd tegen Fortuna ’68 4 op het programma. Dat team staat op dit moment op een tweede plek met 1 verliespunt. Aanvang 15.45 uur in Knegsel.

Rob Cortooms