Klimop moet punten weer toestaan aan Ready ’60

Klimop 1 – Ready ’60 1 : 9-13

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de thuiswedstrijd met Ready ’60 uit Roermond met 9-13 verloren.

In een moeizame wedstrijd zag het publiek een gelijk opgaande eerste helft. Klimop nam een kleine voorsprong maar Ready kon steeds terugkomen. Klimop had de zaakjes verdedigend goed op orde maar het tegenovergestelde was aan de orde in de aanval. De ploeg kwam zeer moeilijk tot scoren en bracht daarme Ready onvoldoende in de problemen.

Na de 6-6 ruststand verzuimde de Astense ploeg om aanvallend orde op zaken te stellen en sloeg Ready een gat. Enkele wisselingen aan de kant van Klimop hadden onvoldoende effect om het tij te keren. De Roermondse ploeg kon de wedstrijd uitspelen en behaalde hiermee haar tweede overwinning op Klimop dit seizoen.

Na zes wedstrijden staat Klimop nu, samen met Ready ’60, BMC en Conventus, gedeeld bovenaan. 10 januari staat de uitwedstrijd met BMC uit Berlicum op het programma voor de Astenaren.

Jorn van Laarhoven

klimop1_1516_small