Klimop 2 wint ook tweede zaalwedstrijd

Klimop 2 – DSC 7 : 11-6 (6-3)

Voor Klimop 2 stond afgelopen zondag de tweede zaalwedstrijd op het programma, de eerste thuiswedstrijd. DSC 7 uit Eindhoven was de tegenstander.

Klimop begon wat stroef aan de wedstrijd, er werden veel kansen om zeep geholpen en uiteindelijk gooide dan ook DSC de eerste bal door de korf (0-1). Vervolgens had Klimop een goede fase waar ze het initiatief namen en wegliepen van DSC (4-1). Naarmate de rust dichterbij kwam werd er nog om en om gescoord en kon Klimop uiteindelijk gaan rusten met een 6-3 voorsprong.

Gedurende de tweede helft liep Klimop langzaam weg van DSC en kon deze ploeg lang van hun eerste doelpunt na rust afhouden (11-3). Het slotoffensief van DSC, 3 doelpunten op rij, kwam veel te laat om het Klimop nog moeilijk te maken (11-6). Jorn van Laarhoven scoorde 6 keer.

Klimop 2 is na 3 competitieronden, waarin het 2 wedstrijden speelde en won, nog als enige ongeslagen in deze poule. Zondag 13 december (11.45 uur, sporthal De Schop) is de eerstvolgende wedstrijd, thuis tegen De Boemerang 3.

Rob Cortooms