Zwalkend Klimop pakt overwinning in slotminuut

Klimop 1 – Sperwers 1 : 18-17 (11-10)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de eerste zaalwedstrijd thuis met 18-17 gewonnen van Sperwers uit Rotterdam. In een wisselvallig duel trok Klimop in de slotminuut aan het langste eind door de winnende treffer van Tessa van Mourik.

klimop-sperwers

Klimop greep het initiatief en pakte in de eerste helft een voorsprong van vier doelpunten. De Rotterdamse tegenstander ging hierna meer druk zetten en bracht Klimop hiermee in de problemen. Vlak voor rust kwam Sperwers terug in de wedstrijd door Klimop tot op één doelpunt verschil te naderen.

Na rust kwam Klimop weer geconcentreerd uit de kleedkamer en liet bij vlagen zien waarom het op het veld boven in de derde klasse meedraait. Echter wisselde deze fase zich weer snel af met een slordige periode waarin Klimop aanvallend geen vuist kon maken. Veel persoonlijke fouten aan Astense kant maakte dat Spewers opnieuw terugkwam in de wedstrijd en zelfs de voorsprong pakte, 16-17. Hierna kon Klimop via een vrije bal gelijk maken en was het Tessa van Mourik die in de laatste minuut van afstand de winnende binnen knalde, 18-17.

Volgende week staat voor Klimop de uitwedstrijd met goede bekende NKV uit Nuenen op het programma.

Jorn van Laarhoven