Strategisch verlies Klimop levert Tiel kampioenschap op

Dinsdag 28 mei, de dinsdag voor het jeugdkamp, mocht Klimop in eigen huis aantreden tegen de koploper, Tiel’72. De Betuwenaren stonden aan de vooravond van het kampioenschap, terwijl Klimop al vrijwel zeker was van degradatie.

Wedstrijd: Klimop 1 – Tiel’72 1
Uitslag 7-26

Het vooruitzicht op een kampioensfeest deed half Tiel uitlopen naar Asten, waardoor het publiek van de wedstrijd ongeveer werd vertienvoudigd. In de Astense kleedkamer was het devies van coach Rob Cortooms de schade te beperken. Verlies was bijna gegarandeerd, maar Klimop wilde haar huid duur verkopen. Vanaf het begin van de wedstrijd zat de sfeer er goed in. Hoewel het sportieve overwicht van Tiel meeviel, lieten de meegereisde supporters flink van zich horen. Toch had Klimop niet veel te vertellen de eerste helft: ruststand 4-11. In het eerste kwartier van de tweede helft overklaste Tiel Klimop compleet. Na deze fase konden de Tielenaren, door de grote voorsprong, van alles proberen. Uit alle hoeken en standen werd het doel gevonden, tot vermaak van het publiek. Eindstand 7-26. Toch heeft dit verlies Klimop geen windeieren gelegd. Tot half 1 ’s nachts stond de kantine vol met feestvierend Tiels volk, en is de omzet van de kantine flink gestegen. Geen hele slechte dag voor Klimop dus.

Door: Gertjan Sonnemans