Promotiewedstrijd lonkt voor stabiel Klimop

Ready ’60 1 – Klimop 1 : 8-13 (2-6)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de uitwedstrijd met Ready’60 uit Roermond een 8-13 overwinning geboekt.

De Astense ploeg verzekert zich hierdoor van een tweede plaats en een promotiewedstrijd. De winnaar van deze wedstrijd promoveert in de zaal naar de tweede klasse.

Klimop begon de wedstrijd sterk en nam het initiatief. Bij beide ploegen bleven echter het rendement uit wat resulteerde in een eerste helft met weinig doelpunten.

Het onsamenhangende spel van Ready kon Klimop echter geen moment in de problemen brengen. De ploeg speelde zonder een duidelijke aanvallende lijn en kon de, door Klimop opgebouwde, voorsprong van vijf doelpunten niet terugbrengen naar een marge die de spanning in de wedstrijd terugbracht.

Klimop speelt nog twee zaalwedstrijden. Te beginnen tegen BMC uit Berlicum op zondag 1 maart.

Jorn van Laarhoven