Klimop werkt zich dieper in degradatiezorgen

Het zal moeilijk worden voor Klimop om degradatie uit de 2e klasse op het veld nog te ontlopen. In de uitwedstrijd tegen directe concurrent Zwart Wit werd een 19-17 nederlaag geleden.

De Deldense ploeg startte feller dan Klimop, en komt dan ook na verloop van tijd op 3-0. Als ook Klimop begint te draaien ontstaat er een ware kraker waarbij beide ploeg elkaar goed kunnen volgen. Klimop neemt het initiatief bij 3-5 over, om daarna steeds een punt voorsprong te pakken. Maar het is de thuisploeg dat vlak voor rust de stand naar 12-10 tilt.

Door de felle verdediging en het fysieke spel van de Overijsselse ploeg kwam Klimop er na rust moeilijk uit wat een achterstand van 16-12 opleverde. Maar dan laten de Astenaren zien waartoe ze in staat zijn door in een korte periode terug te vechten tot 16-15. Deze korte storm was al gauw overgewaaid en Zwart Wit hersteld naar 19-16. Het laatste doelpunt was nog enkel voor de statistieken.

Door deze nederlaag kan degradatie bijna niet meer afgewend worden. Een flinke dosis geluk zal nodig zijn.

Rens van Heugten