Klimop op slotdag naar titelzege

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de thuiswedstrijd met BMC Berlicum met 17-11 gewonnen en verzekert zich hiermee van het kampioenschap in de derde klasse.

De Astenaren kende een stroperig begin waarin de ploeg het kwaliteitsverschil met BMC nog niet in de score kon uitdrukken. Persoonlijke fouten en een ongeconcentreerd begin zorgde ervoor dat BMC in het spoor kon blijven. Klimop ging dan ook ontevreden de rust in met een tussenstand van 9-8.

Omdat Klimop afhankelijk was van het resultaat van koploper Ready ’60 bij PSV stond de ploeg in contact met de coach van PSV. Toen bij rust bleek dat de Eindhovenaren een ruime voorsprong hadden opgebouwd wist Klimop dat het de klus moest klaren om het kampioenschap binnen te slepen. Met die overtuiging begon de Astense ploeg aan de tweede helft en zorgde er voor dat de wedstrijd beslist werd: binnen korte tijd pakte Klimop een voorsprong van vijf goals.

De slotfase van de wedstrijd kenmerkte zich hierna door slordig spel en het in de gaten houden van de tussenstand bij concurrent Ready. Al snel bleek dat dit in het Astense voordeel ging uitpakken en kon Klimop zich opmaken voor het eerste kampioenschap sinds 2008. BMC werd verslagen met 17-11 en Klimop pakt de titel op de slotdag van de zaalcompetitie.

Zondag 3 april wordt de veldcompetitie hervat.

Jorn van Laarhoven

klimop1-kampioen