Klimop moet koppositie afstaan

Klimop 1 – Ready ’60 1 : 13-14 (6-5)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de thuiswedstrijd met Ready ’60 uit Roermond met 13-14 verloren.

De Astense ploeg ging als koploper, met één punt voorsprong op Ready, de wedstrijd in. De tegenstander uit Roermond pakte het initiatief in de beginfase en Klimop kon alleen volgen. Na een achterstand wist de Astense ploeg voor rust de stand in het eigen voordeel om te buigen naar een 6-5 ruststand.

Na rust brak er een fase aan waarin Klimop, mede door een aanvallend sterke Marly van Kemenade, heel efficiënt omsprong met de kansen en zodoende een gat van drie goals kon slaan met de tegenstander. Hierna stokte de Astense doelpuntenproductie en kon Ready langszij komen.

In een spannende slotfase kon Klimop de doorbraak niet meer vinden en trok Ready aan het langste eind, 13-14.

Met één punt voorsprong gaat de Roermondse tegenstander nu als koploper de zaal in. Aan Klimop de taak om hier na de zaalcompetitie verandering in te brengen. Zondag 8 november staat voor Klimop de eerste zaalwedstrijd op het programma.

Jorn van Laarhoven