Klimop knokt zich langs PSV

PSV 1 – Klimop 1 : 15-18 (8-10)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de uitwedstrijd met PSV Eindhoven een 15-18 overwinning geboekt. De ploeg handhaaft zich hiermee als koploper.

In een prima openingsfase wist Klimop meteen een gaatje te slaan met de Eindhovenaren: Dirk Cortooms tekende voor twee snelle treffers. Deze vroeg opgebouwde voorsprong kon Klimop gedurende de gehele eerste helft vasthouden.

Na rust zorgde Klimop er met scherp en fysiek spel voor dat PSV niet meer langszij kon komen. Echter bleven de Eindhovenaren de gehele tweede helft nog wel in het spoor van Klimop. De Astenaren wisten voldoende rust te houden in de organisatie om elke aanval tot behoorlijke kansen te komen. PSV liet dit in deze fase na en Klimop sloeg een gat. Marly van Kemenade was belangrijk met twee doeltreffende doorloopballen op het moment dat PSV juist aandrong. Eindstand: 15-18.

Klimop behoudt met deze overwinning de koppositie met als directe belager Ready ’60 op één punt op de tweede plaats. Volgende week wacht de thuiswedstrijd met Keep Fit Roosendaal.

Jorn van Laarhoven

psv-klimop