Klimop klasse beter dan PSV

Klimop 1 – PSV 1 : 22-11 (8-5)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de thuiswedstrijd tegen PSV met 22-11 gewonnen.

De Eindhovenaren kwamen voortvarend uit de startblokken en hanteerden een hoog tempo. Klimop had hier in de beginfase moeite mee en kreeg veel kansen tegen. Ook aanvallend werd het Astense spel gefrustreerd door PSV. De Eindhovenaren zakten slim in na de Astense schoten en wisten hiermee de ploeg uit het spel te halen. Na een gelijk opgaande eerste helft stond de stand van 8-5 op het bord.

Na rust liet Klimop zich van haar beste kant zien. Iets wat de ploeg dit seizoen wel vaker bewijst te kunnen maar, bijvoorbeeld, twee weken geleden tegen Keep Fit nog verzuimde. Vrijwel alle spelers van Klimop konden in korte tijd tot scoren komen en zette hiermee PSV met een reeks van 10 Astense doelpunten op de plek.

Met nog een kwartier te spelen was Klimop uitgelopen naar 19-6. PSV kreeg geen grip meer op de Astense aanval en liep achter de feiten aan door verkeerde keuzes. Hierna kon Klimop de wedstrijd uitspelen en stelde het, met een ruime overwinning van 22-11, weer de koppositie veilig in de derde klasse.

Volgende week komt Ready ’60 uit Roermond op bezoek. Een ploeg waar Klimop eerder dit seizoen nog nipt van verloor.

Jorn van Laarhoven