Klimop geeft Ten Donck geen kans

Klimop 1 – Ten Donck 1 : 18-12 (11-6)

image

De Astense korfbalvereniging Klimop heeft de thuiswedstrijd met Ten Donck met 18-12 gewonnen.

Het eerste kwartier kon de tegenstander uit Ridderkerk nog aardig tegenstand bieden maar na enkele verdedigende fouten kon Klimop nog voor rust een gat slaan van 5 goals. De Astense ploeg bleef goed in de organisatie spelen en kreeg het voor elkaar om de zwakke plekken bij de tegenstander uit te spelen.

Na rust ging Klimop op overtuigende wijze verder en wist de voorsprong te vergroten naar een verschil van 7 doelpunten. Toen de winst binnen leek brak er een fase aan waarin de structuur uit het aanvallende spel verdween, een overwinning kwam nooit meer in gevaar, 18-12.

Klimop is na 4 wedstrijden nog ongeslagen en speelt haar volgende wedstrijd zondag aanstaande tegen BMC in Berlicum.

Jorn van Laarhoven