Klimop boekt belangrijke overwinning

Klimop 1 – Conventus 1 : 18-15 (9-6)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de thuiswedstrijd met Conventus uit Zwijndrecht met 18-15 gewonnen.

Op voorhand was het belang van de wedstrijd duidelijk: zowel Klimop als Conventus staan hoog genoteerd in de derde klasse en gingen beide voor niets minder dan de winst.

In een matige eerste helft van Astense kant kwam de ploeg verschillende keren goed weg. Door matig verdedigend werk kreeg Conventus talloze opgelegde kansen. De ploeg ging er echter te slordig mee om waardoor Klimop bij rust gelukkig was met de 9-6 ruststand.

Na rust ging de wedstrijd meer gelijk op, beide ploegen kwamen makkelijk tot kansen. Klimop was in deze fase van de wedstrijd verdedigend beter georganiseerd en Conventus liet zich te veel afleiden door de arbitraire beslissingen. Hierdoor kon Klimop de voorsprong vergroten naar vier doelpunten en kwam het hierna niet meer echt in de problemen.

Met de 18-15 eindstand blijft Klimop ongeslagen in de zaalcompetitie en staat het met zes punten bovenaan in de derde klasse. Volgende week wacht de uitwedstrijd met hekkensluiter Keep Fit uit Roosendaal.

Jorn van Laarhoven