De midweek weet de eerste wedstrijd van de competitie te winnen.

Afgelopen dinsdag stond de eerste wedstrijd van het seizoen op het programma voor de midweek. Na enkele zomertrainingen en een oefenwedstrijd, die vorige week gespeeld werd, moest de midweek naar Knegsel toe om het op te nemen tegen FSC. De lucht was erg vochtig in Knegsel en in combinatie met dat er op gras gespeeld moest worden waren het vervelende omstandigheden om een wedstrijd te spelen.

Voor Klimop begon de wedstrijd onrustig en dat resulteerde in een snelle 2-0 achterstand binnen 3 minuten door twee goede en effectieve aanvallen van de thuisploeg. Gelukkig was Jolijn wel scherp aan de kant van Klimop en kon ze haar eerste balcontact gelijk verzilveren in een doelpunt. FSC reageerde hier gelijk op met een met een doelpunt en leek het een lastige wedstrijd te worden voor Klimop, maar na twee goals binnen 2 minuten van Mark kon Klimop de stand weer gelijk maken. Vanaf dit moment zat Klimop beter in de wedstrijd en werden er meer verzorgende aanvallen gespeeld waardoor Klimop uit kon lopen op 2 doelpunten verschil: 3-5. De Astenaren konden deze voorsprong vasthouden waardoor ze met een 5-7 voorsprong de rust ingingen.

De wedstrijd werd hervat op de zelfde wijze als hoe het geëindigd was in de eerste helft. FSC en Klimop bleven om de beurt scoren waardoor de Astenaren geen afstand konden nemen van de thuisploeg. Dit veranderde in de laatste tien minuten waarin Klimop nog vier keer wist te scoren. Mede door deze laatste 4 doelpunten won Klimop met 7-14 en konden ze de twee punten terug naar Asten meenemen. Hierdoor is Klimop uitstekend van start gegaan in de competitie en kunnen ze zich opmaken om aankomende dinsdag hun eerste thuiswedstrijd te spelen tegen PSV die óók hun eerste wedstrijd wisten te winnen.

Luc Geven