Trainingen worden buiten hervat

Beste jeugdleden en ouders van jeugdleden,

Zoals bekend en eerder gecommuniceerd mag er t/m 19 januari niet binnen gesport worden. Dat betekend ook dat onze trainingen in de sporthal en tennishal niet door kunnen gaat. Buiten sporten is nog wel gewoon toegestaan.

Omdat we onze leden zoveel mogelijk willen bieden hebben we vorige week overleg gehad met alle trainers. Hieruit is gebleken dat er vanuit de trainer geen grote bezwaren zijn om komende weken de training buiten te verzorgen. Vandaar dat we van maandag 4 t/m zeker dinsdag 19 januari buiten op ons eigen kunstgras zullen trainen. Voor de leden tot 18 gelden verder geen beperkingen en ze mogen in groepen, zonder mondkapjes trainen. Het is voor ouders helaas nog steeds niet toegestaan om tijdens de trainingen te blijven kijken.

TeamTrainingsdag en tijd
E1, E2, E3, D1 en D2Donderdagavond 18:30 / 19:30
C1 en C2Dinsdagavond 18:45 / 19:45
Vrijdagavond 18:45 / 19:45
B1Dinsdagavond 18:45 / 19:45
Vrijdagavond 18:45 / 19:45
A1Donderdagavond 19:45 / 21:00
(De A1 kijkt in overleg met Hans of ze nog een 2e keer in de week willen trainen)
SeniorenDinsdagavond 20:00 / 21:00
Vrijdagavond 20:00 / 21:00
(Aanmelden blijft verplicht via groepsapp)

Al jaren trainen er tijdens de wintermaanden 1 of meerdere teams door. Dit jaar de C1 en de C2. De ervaring van dit jaar, maar ook die van andere jaren, dat het ruim 95% van de trainingsavonden prettig weer is om te trainen. Natuurlijk kan het eens miezeren of is het wel eens koud maar we krijgen van de speelsters vooral positieve geluiden terug. Mocht het weer op een van de trainingsavonden dermate slecht zijn dan zullen we het af lassen via de team-app dit communiceren.

Tip van Isis:

Isis van den Hurk – Speelster C1

Vergeet niet om warme sokken aan te trekken! Veder draag ik vooral laagjes. Vooral handig wanneer je het halverwege de training warm krijgt.

Wedstrijden

Vlak voor kerst is er door de KNKV gecommuniceerd dat de zaalcompetitie niet meer opgestart gaat worden. Dit betekend dat we dus geen officiële zaalwedstrijden gaan spelen. De KNKV wil, als het kan, de veldcompetitie in het voorjaar uitbreiden, zodat er dan meer wedstrijden gespeeld kunnen worden. Op dit moment communiceert de KNKV het weekend van 27/28 maart als eerst mogelijke start van de veldcompetitie.

Alternatief

De activiteitencommissie is op dit moment bezig met het bekijken van de mogelijkheden om eind januari of in februari wedstrijden onderlingen tegen elkaar te organiseren. Hierover volgt later bericht.