Bericht van de voorzitter: Klimoppers dat zijn wij allen!

Beste Klimoppers,

Ja Klimoppers dat zijn wij allen en dat maakt ons zo trots!

Het begin van het clublied welke ik een jaar of 20 of misschien zelfs wel 30 jaar geleden uit mijn hoofd heb geleerd tijdens een jubileum of wellicht een kampioenschap van het vaandelteam, dat durf ik zo niet meer te zeggen.

En als ik daar zo eens over nadenk en kijk naar het toenemend aantal grijze haren, dan begin ik toch ook wel echt oud te worden!

Een jaar geleden kwamen de eerste berichten binnen over een of ander virus in China, nu leven we in een andere wereld dan we gewend zijn en gehoopt hadden.

Het coronavirus zorgt voor een enorm aanpassingsvermogen van ons allemaal en zorgt voor afstand. Als we het bestuur als voorbeeld nemen dan zijn de vergaderingen via Teams, het even bij elkaar komen om lopende zaken te bespreken is helaas niet mogelijk. Waar we het seizoen positief begonnen zijn met een mooie digitale aftrap ligt de competitie nu toch alweer enige tijd stil.

Deze afstand maakt het gevoel om ergens bij te horen minder, aanzienlijk minder kunnen we wel stellen. Dit gevoel zorgt ook voor een afname in betrokkenheid. Of dit nu is voor de vereniging, werk of een vriendengroep.

We missen de gezelligheid en het wij gevoel, ook missen we het competitieve deel. Het spelen van wedstrijden dat is toch waar we het voor doen.

Gelukkig mogen we met de jeugd gewoon lekker buiten trainen, in ieder geval voor nu en hopelijk blijft dat zo.

De senioren trainen in tweetallen en met alle aanpassingen is er nog een redelijke training in elkaar te knutselen. Alle complimenten daarvoor richting de trainers van de senioren.

De gezelligheid ontbreekt helaas, ook het vooruitzicht naar meer laat nog even op zich wachten. Wat gaat er gebeuren de komende maanden? Mogen we in het voorjaar wel weer wedstrijden spelen, wat gaat er gebeuren met het Jeugdkamp?, zal het koppelschieten door kunnen gaan? Allemaal vragen waar we voor nu geen antwoord op hebben, maar jullie mogen ervan uitgaan dat we proberen om er het maximale voor onze leden uit te halen binnen de geldende richtlijnen van het RIVM en het KNKV.

Ook staan we voor nieuwe uitdagingen, nieuwe leden melden zich niet aan in deze roerige tijden, ledenwerving is niet mogelijk en bestaande leden twijfelen over hun toekomst als actieve speler/speelster van onze vereniging.

Waar doen we het nog voor? Dat is eigenlijk best wel een goede vraag! Ik denk dan graag terug aan het clublied van ons clubje! We doen het omdat we Klimoppers zijn en dat gevoel, het zijn van een Klimopper, dat maakt ons zo trots. Ook nu, in deze moeilijke tijd met een aanstaand jubileum, volgend jaar bestaan we 75 jaar, blijven we Klimoppers. Laten we met z’n allen trots zijn op onze vereniging en er met zijn allen de schouders onder zetten richting het 75 jarig jubileum.

Hoe dit jubileum eruit zal gaan zien is natuurlijk nu nog onbekend, maar we gaan ervan uit dat we er een mooi feest van kunnen maken met iedereen die Klimop een warm hart toedraagt.

Om voor een onvergetelijk feest te zorgen zijn we op zoek naar vrijwilligers, leuke ideeën, sponsoren, en ga zo maar door. Heb je leuke ideeën, input, wil je iets betekenen voor onze vereniging tijdens het jubileum meld je dan aan voor onze jubileumcommissie. Je kunt je aanmelden door een bericht te sturen naar bestuur@kvklimop.nl.

Laten we vooral samen laten zien waar een kleine club heel groot in is, want Klimoppers dat zijn wij allen!

Voor nu wens ik iedereen een hele goede gezondheid toe, blijf gezond en hopelijk tot snel!

Groet,

Bjorn van Oosterhout