Klimop sluit competitie af met overwinning op VIOS

Klimop 1 – VIOS 1 : 10 – 8

In de laatste wedstrijd van het seizoen stond er voor beide ploegen niets meer op het spel. Korfbalvereniging Klimop uit Asten wist zich zeker van een plek in de middenmoot, hetzelfde gold voor de tegenstander uit Willemstad, VIOS.

klimop_vios_small

Klimop begon de wedstrijd sterk en nam meteen het initiatief. VIOS had moeite met de Astense manier van verdedigen en keek direct tegen een 2-0 achterstand aan.

In de tweede helft bleef VIOS moeite houden met het creëren van kansen maar wist het wel in de wedstrijd te blijven door defensieve fouten van Klimop. Kort voor het einde van de wedstrijd bracht VIOS de spanning terug in de wedstrijd door op gelijke hoogte te komen. In de slotfase kon Klimop de overwinning toch nog naar zich toe trekken, 10-8.

De Astense ploeg sluit hiermee een goede tweede helft van de veldcompetitie af waarin het vier overwinningen behaalde en één keer gelijk speelde.

Jorn van Laarhoven