Klimop geeft een punt weg in slotfase

triade_klimop

Triade 1 – Klimop 1 : 13-13

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft op bezoek bij Triade in Langerak met 13-13 gelijk gespeeld.

De ploeg uit Asten kende een sterk begin en wist de Zuid-Hollandse tegenstander meteen vast te zetten. Triade had hier geen antwoord op en kwam niet verder dan kortstondige aanvallen. Omdat de afwerking aan de kant van Klimop moeizaam ging bleef Triade nog wel in het spoor van de tegenstander.

Na rust kon Klimop de wedstrijd verder controleren. Het liet Triade niet in het spel komen en wist de voorsprong te vergroten naar een 8-12 tussenstand.

Hierna brak er een fase aan waarin de Astense ploeg de grip op de wedstrijd verloor. Door een gebrekkige concentratie bij Klimop werd in een kort tijdsbestek de voorsprong weggegeven tot een 13-12 stand twee minuten voor tijd. In de laatste minuut van de wedstrijd kon Klimop nog wel de gelijkmaker forseren, 13-13.

Jorn van Laarhoven

,