Grote zeperd Klimop op bezoek in Best

DKB 1 – Klimop 1 : 22-8 (11-5)

Het afgelopen seizoen uit de tweede klasse gedegradeerde DKB uit Best was dit weekend de tegenstander van korfbalvereniging Klimop uit Asten. De Astense ploeg had een moeilijke middag en kon vooral verdedigend geen vuist maken.

DKB had het beste van het spel en wist slim om te gaan met het inconsequent verdedigen van Klimop. Na een heel matige beginfase kreeg Klimop na 20 minuten spelen iets meer grip op de tegenstander maar het verzet was te miniem om definitief terug in de wedstrijd te komen.

Na rust ging DKB verder waar het voor rust gebleven was: met een hoog rendement zichzelf belonen met doelpunten. De veilige marge die het hierbij had afgedwongen kwam niet meer in gevaar en Klimop kan zich gaan richten op de komende belangrijke wedstrijden: uit tegen NKV in Nuenen en thuis tegen Triade (Nieuwpoort).

Jorn van Laarhoven