DUKO 1 – Klimop 1

Wedstrijd: DUKO 1 – KLIMOP 1
Uitslag: 19-17 (8-8)

duko1-klimop1

Klimop mag met opgeheven hoofd terugkijken op de 19-17 nederlaag. De meest rendabele partij wint. Klimop mag over meer schijven kansen creëren, maar vergeet door te drukken in de afronding.

De eerste uitwedstrijd van Klimop was in Duiven, waar de uit de eerste klasse gedegradeerde DUKO de tegenstander was. Met vertrouwen betraden de rood witten uit Asten het veld. Binnen de opdracht werd de angel uit het spel van de tegenstander gehaald. Alhoewel de dames de ruimtes beliepen waren het de heren die scoorden. Een snelle 0-1 voorsprong van Rens van Heugten opende de gelijkopgaande wedstrijd. Om en om scores leidde tot 8-8 ruststand. DUKO kwam scherp uit de kleedkamer met 3 scores op rij. De veerkracht van Klimop betekende de gelijkmaker op 11-11. Helaas moest Klimop weer in de achtervolging. Bij 15-15 pakte de hardwerkende Joep van Kemenade zijn kans op de voorsprong met een schitterend uitgespeelde kans onder de korf. DUKO veerde direct op met 3 scores op rij. Nog ieder een score in de laatste minuut leidde tot de 19-17 nederlaag.
Trots vanwege het spel en diversiteit in kansen. Resultaat is een momentopname, proces gaat door en vooruit.
Komende zaterdag de streekderby tegen SDO uit Veldhoven. Wedstrijd wordt in Asten gespeeld om 15.30 uur.

Ferry Visser