Klimop MW wint na spannende 2e helft

Klimop MW – NKV MW : 13-10 (9-4)

De tweede wedstrijd van het seizoen speelde het midweekteam tegen NKV. NKV had net als Klimop de eerste wedstrijd gewonnen en we konden dus spreken van een echte topper.

Met name aan de heren zijde was een duidelijk verschil zichtbaar. Die van Klimop waren allemaal een stuk ouder en die van NKV een stuk langer. We waren benieuwd waar dat naar toe zou leiden.

De eerste minuten gingen gelijk op waarbij het NKV was dat als eerste scoorde. Na de gelijkmaker van Klimop was het opvallend hoe makkelijk Klimop vervolgens kon weglopen van NKV. Klimop was niet alleen met afstandschoten scherper dan de tegenstander, maar ook met kleine kansjes achter de paal (Meike) en doorloopballen (Rob) werd gevaar gesticht. Het resulteerde in een veelbelovende 9-4 ruststand.

Na de rust een totaal ander beeld. Nu was het NKV dat de met name met afstandschoten doel wist te treffen. De mooie voorsprong van Klimop werd zo volledig te niet gedaan en stond het halverwege de 2e helft 9-9. Maar daar waar NKV waarschijnlijk verwachtte om de overwinning naar zich toe te gaan trekken, was het toch Klimop dat met enkele mooie aanvallen de wedstrijd wist te beslissen. Via 12-9 werd het uiteindelijk 13-10.

Harrie Cortooms