Koploper Klimop eenvoudig langs Voltreffers

Klimop 1 – Voltreffers 1 : 17-8 (11-4)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de thuiswedstrijd met Voltreffers uit Oosterhout met 17-8 gewonnen. De laag geklasseerde bezoekers wisten de laatste weken weliswaar wat betere resultaten te boeken, toch wist Klimop vooraf dat het hier een overtuigende overwinning moest boeken.

Klimop ging voortvarend van start en wist binnen enkele minuten uit te lopen naar 5-0. Aanvallend toonde de Astenaren zich daadkrachtig, verdedigend liet de ploeg in de eerste helft de nodige steken vallen waardoor Voltreffers onnodig gevaarlijk kon worden. Bij rust was het krachtsverschil wel al in de stand uitgedrukt: 11-4.

Na rust vielen de Astense doelpunten aanvankelijk eenvoudig, tot er een fase van 20 minuten aanbrak waar hier de klad in kwam. Klimop kwam niet meer tot scoren en zocht tevergeefs naar een opening. Verdedigend had de ploeg de zaken iets beter op orde maar de doelpuntenproductie stokte. Pas in de slotfase werd de ban gebroken door een doorloopbal van Rob Cortooms. Echt in de problemen kwam Klimop nooit maar de ploeg verzuimde in deze wedstrijd een grote score neer te zetten. Rens van Heugten was goed voor 7 goals.

Met deze overwinning blijft Klimop koploper met één punt verschil op runner-up Ready ’60. Volgende week wacht de uitwedstrijd met Ten Donck in Ridderkerk.

Jorn van Laarhoven