1e winst alweer binnen voor de midweek

TOG MW1 – Klimop MW1 : 7-12 (2-4)

Op dinsdag 5 april begon voor het midweekteam de voorjaarscompetitie. Deze keer komt het team in een op papier zwaardere competitie uit dan de poule waarin het voor de zaalcompetitie kampioen werd. En waarbij alle wedstrijden toch redelijk eenvoudig gewonnen werden.

De eerste wedstrijd was tegen een bekende tegenstander. Uit tegen TOG uit Overlangel. Deze ploeg werd eerder al twee keer verslagen en de verwachting was dan ook dat de punten weer mee naar Asten genomen moesten kunnen worden.

Vanaf het eerste fluitsignaal was Klimop de betere, echter kon dit niet in doelpunten uitgedrukt worden. Op het kleine veld van TOG, overigens echt gras met de nodige hobbels, was het spel zeer compact. Zeer veel afstandschoten waren te kort en belandden daardoor via de voorkant van de korf vaak direct in de handen van de tegenstander. Nadat Klimop ook nog eens een strafworp mistte was het TOG dat in de 19e minuut de score opende, 0-1. Hierna werd het schot bij Klimop beter verzorgd. Nog niet zoals we gewend waren, maar er werden nu wel doelpunten gemaakt. De achterstand werd voor de rust omgezet in een 2-4 voorsprong.

Na de rust liep het allemaal wat vlotter. Binnen 10 minuten werd er vier keer gescoord, waarbij Jorn degene was die met z’n 3e en 4e treffer de toon zette. De wedstrijd leek dus al snel beslist bij deze 2-8 voorsprong. TOG gaf het echter nog niet op en kwam terug via 5-8 tot 7-10. In de slotminuten wist Klimop de voorsprong weer uit te breiden naar een eindstand van 7-12. Een eindstand die direct, op doelsaldo, de 1e plek in de poule betekent.

Achteraf gezien dus de verwachte overwinning, die wellicht hoger had kunnen en moeten uitvallen, maar daarvoor ontbrak de scherpte in de eerste helft.

Volgende week speelt het midweekteam thuis tegen NKV. NKV wist de eerste wedstrijd ook te winnen. Na deze wedstrijd zal meer duidelijk zijn wat de mogelijkheden voor de rest van de competitie zijn.

Harrie Cortooms