Klimop wint lastige uitwedstrijd bij PSV

PSV 1 – Klimop 1 : 14-18 (5-7)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de uitwedstrijd met PSV uit Eindhoven een 14-18 zege geboekt.

De Astense ploeg kwam moeizaam uit de startblokken en kreeg het in de eerste helft niet voor elkaar om lange aanvallen neer te zetten. Het ontbrak Klimop aan duelkracht en baltempo waardoor PSV Klimop in de beginfase kon vastzetten. Na een 2-0 achterstand rechtten de Astenaren weliswaar de rug maar kwamen onvoldoende in het eigen spel. Omdat PSV in de laatste 10 minuten voor de rust moeizaam tot scoren kwam kon Klimop in het spoor blijven en zelfs de ruststand ombuigen in een gelukkige 5-7 voorsprong.

Na rust kwamen de Astenaren beter uit de kleedkamer en bouwde de ploeg aan de hand van Dirk Cortooms het verschil uit naar vijf goals. Hierna was het Eindhovense verzet gebroken en wist de ploeg pas in de slotfase terug te komen tot drie goals verschil. Klimop bleef bij vlagen vervallen in slorigheid maar boekt wel een belangrijke overwinning en houdt zo de druk op koploper Ready ’60.

Volgende week wacht de uitwedstrijd met NKV in Nuenen.

Jorn van Laarhoven

psv-klimop