Klimop 1 verliest in topper van Conventus

Conventus 1 – Klimop 1: 14-13 (9-9)

Het is Klimop 1 niet gelukt om de vorige week ruimere verkregen koppositie verder te vergroten. Wetende dat concurrent Ready ’60 gewonnen had eerder op de dag, was enkel winnen het devies in Zwijndrecht.

De wedstrijd komt moeizaam op gang, en uiteindelijk doorbreekt Conventus de ban. Als dan na 10 minuten een schamele 2-2 tussenstand op het bord staat komt de wedstrijd los. Het is Klimop dat hier het beste mee om weet te gaan en via goed uitgespeelde aanvallen een 2-6 voorsprong pakt. In het vervolg krijgen de Zwijndrechters meer grip op de wedstrijd, maar houdt Klimop met 4-7 nog stand. Langzamerhand komt Conventus dichterbij en buigt vlak voor rust de stand om in 9-8. Met een slim bekeken balletje weten de Astenaren de rust bij een 9-9 stand te bereiken.

In het tweede bedrijf lijkt het muntje al snel naar Klimop toe te vallen als het een 9-11 voorsprong pakt. Wederom recht Conventus de rug, om daarna van een 10-12 achterstand een 14-12 voorsprong te pakken. Klimop vervalt in korte aanvallen en er moet een strafworp aan te pas komen om de spanning terug brengen: 14-13. Klimop bleef aandringen maar was niet meer bij machte om een punt mee naar Asten te nemen.

Hiermee naderen Concurrenten Ready ’60 en Conventus Klimop op 1 punt. Na de carnaval gaat Klimop op bezoek in De Tempel bij PSV.

Rens van Heugten

conventus-klimop