Klimop 2 verliest wedstrijd en koppositie

Fortuna ’68 4 – Klimop 2 : 12-11 (7-6)

Na de eerste 4 wedstrijden winnend te hebben afgesloten, moest Klimop 2 afgelopen zondag aantreden tegen de nummer 2, Fortuna ’68 4. Dat team had tot dusver pas 1 punt afgestaan door gelijk te spelen tegen Eymerick 1.

Direct was duidelijk dat Klimop het lastig zou krijgen, zeker in vergelijking met de laatste wedstrijden. Klimop had de eerste 10-15 minuten veel moeite om de korf te vinden, zodat het tegen een 3-1 achterstand aan keek. Vervolgens werd er om en om gescoord maar wist Klimop net voor rust, via een afstandsschot van Meike, de achterstand te minimaliseren tot 7-6.

In de rust werd er besproken hoe het in de 2e helft beter zou moeten, de lange aanvallen moesten sneller leiden tot doelpunten, de scherpte ontbrak duidelijk. En duidelijk was ook dat Klimop de tegenstander niet te veel ruimte moest geven om aan te leggen voor een afstandschot.

Na de pauze stond het vizier echter nog steeds niet scherp genoeg, diverse open kansen werden om zeep geholpen. Toch kwam Klimop diverse keren langszij (9-9, 10-10). Toen Klimop in de laatste minuut de 11-11 op het scorebord zette via een strafworp, leek een gelijkspel het eindresultaat (en zou Klimop Fortuna ’68 achter zich houden in de stand). Het liep echter anders … Klimop kreeg zelf ook nog een strafworp tegen die de heer van Fortuna ’68 verzilverde, eindstand 12-11.

Een teleurstellend resultaat wat tevens de eerste plek in de rangschikking kost. Fortuna ’68 neemt de koppositie over, Klimop volgt op 1 punt.

Op 24 januari, 18.45 uur sporthal de Schop, staat de wedstrijd tegen Eymerick 1 (nummer 3) op het programma. De uitwedstrijd werd nipt met 10-11 gewonnen na een ruime voorsprong kort na rust.

Rob Cortooms