Klimop wint overtuigend van medekoploper

BMC 1 – Klimop 1 : 8-20 (4-12)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de uitwedstrijd met BMC uit Berlicum met 8-20 gewonnen.

De Astense ploeg speelde een zeer overtuigende eerste helft tegen de ploeg waarmee het de eerste plaats in de competitie moest delen. BMC had grote moeite met het verdedigende spel van Klimop en werd bij vlagen overrompeld. Klimop wist slim te profiteren van de korte aanvallen aan Berlicumse kant en toonde zich scherp in de afronding met een overtuigende 4-12 ruststand tot gevolg.

Na rust zakte Klimop iets weg maar wist het verschil toch nog in duidelijke cijfers uit te drukken. De doelpuntenproductie aan Astense kant kenmerkte de teamprestatie: alle spelers kwamen tot scoren. Dirk Cortooms spande de kroon met zes goals.

Klimop boekt met deze overwinning twee belangrijke punten winst op rivaal BMC en staat nu met één punt verschil alleen aan kop. Volgende week wacht de uitwedstrijd met Sperwers uit Rotterdam.

Jorn van Laarhoven