Wisselvallig Klimop valt terug en verliest

Klimop 1 – Ready ‘60 1 : 6-16 (4-8)

In een dynamische competitie waarbij de krachtsverschillen niet ver uit een lopen speelt Klimop een zeer wisselvallige eerste helft van de veldcompetitie. Na de goede wedstrijd in Helmond tegen OEC valt Klimop een week later ver terug tegen Ready ’60 en weet het maar 6 keer te scoren.

Ready komt feller uit de startblokken en loopt snel uit naar een 0-4 voorsprong. Klimop wordt hierna weliswaar wakker maar komt niet verder terug dan 3-6. Bij rust staat de, terechte, tussenstand van 4-8 op het scorebord.

In de tweede helft kon Klimop de wedstrijd niet meer ombuigen.  Vooral aanvallend kon de ploeg geen vuist maken en dit maakte de Astense formatie offensief onmachtig. Dit veroorzaakte een tamelijk kansloze tweede helft: 6-16.