Klimop 2 wint nipt na ruime voorsprong

Eymerick 1 – Klimop 2 : 10-11 (2-7)

Klimop 2 speelde afgelopen zondag de eerste wedstrijd van de zaalcompetitie. Tegenstander was Eymerick 1 uit Heeze, de wedstrijd werd echter gespeeld in Geldrop.

Met diverse wijzigingen t.a.v. de laatste veldwedstrijd startte Klimop 2 voortvarend aan de wedstrijd en wist het via 0-3 en 1-4 redelijk eenvoudig uit te lopen naar een voorsprong van 2-7 met de rust.

Niets aan de hand, denk je dan. Zeker niet toen direct na rust de 2-8 op het scorebord verscheen. Klimop 2 werd echter slordiger in de aanval en liet ook verdedigend menig steekje vallen.

Eymerick 1 kroop steeds dichterbij via 4-8, 6-9 en kwam zelfs met nog maar 10 minuten te spelen langszij, 9-9. Klimop 2 rechtte gelukkig op tijd de rug met 2 rake afstandschoten van Jorn van Laarhoven, 9-11.

Eymerick 1 kwam nog met een slotoffensief, 10-11, maar Klimop 2 wist het in de aanval rustig uit te spelen zodat de eerste punten mee naar Asten konden worden genomen.

Rob Cortooms