Klimop geeft korfballes in tweede helft

NKV 1 – Klimop 1 : 10-21 (7-10)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de uitwedstrijd met NKV uit Nuenen overtuigend gewonnen met 10-21.

nkv-klimop-zaal-1516_small

Klimop kwam aanvankelijk nog op een 1-0 achterstand maar kantelde de wedstrijd meteen in haar voordeel. Door geconcentreerd aanvallend spel en weinig verdedigende fouten liep de Astense ploeg nog voor rust uit naar een voorsprong van vier doelpunten.

Na rust bleef Klimop slim gebruik maken van de zwaktes bij de tegenstander en denderde de ploeg door naar een voorsprong van negen doelpunten. Hierna was het Nuenense verzet definitief gebroken.

In een tweede helft, die nog wel ontsierd werd door de, ogenschijnlijk zware, blessure van NKV speelster Chantal Messerschmidt, zorgde Rens van Heugten en Dirk Cortooms met respectievelijk 7 en 6 goals voor het leeuwendeel van de Astense doelpuntenproductie. Eindstand 10-21.

Volgende week staat voor Klimop de thuiswedstrijd met Conventus uit Zwijndrecht op het programma.

Jorn van Laarhoven