Klimop MW1 nog steeds zonder puntverlies

TOG MW1 – Klimop MW1 : 7-11 (2-5)

Gisterenavond (6 okt) stond voor Klimop MW de uitwedstrijd tegen TOG uit Overlangel op het programma. De thuiswedstrijd tegen TOG leverde vier weken geleden een eenvoudige overwinning op. Gisteren ging het heel wat moeizamer. Misschien kwam het door het gras of door het kleinere veld. In ieder geval ook door de tegenstander die deze keer met een sterker team in het veld kwam.

De start was vooralsnog overtuigend. Binnen de minuut zette Rob de 0-1 op het scorebord. Hij zou er deze avond in totaal 6 maken. De 0-2 liet niet lang op zich wachten, maar daarna liep het stroef in de aanval. TOG speelde fysiek en daar hadden we moeite mee. Dan helpt het ook niet als een scheidsrechter, die natuurlijk wel haar best deed, met dit fysieke spel niet weet om te gaan. Het spelbeeld sprak wel duidelijk in het voordeel van Klimop, maar dat kon niet echt in doelpunten uitgedrukt worden. De rust werd bereikt met een voorsprong van 2-5.

In de tweede helft eenzelfde beeld. Een andere scheidsrechter maakte het er niet beter op. TOG kwam gevaarlijk dichtbij (5-6), maar meer zat er voor hen niet in. Nadat Marc met een strafworp de 5-7 scoorde, was het verzet gebroken en werd toch nog eenvoudig de overwinning binnen gehaald (7-11).

Op 13 oktober speelt Klimop MW1 thuis tegen De Boemerang. Bij een overwinning is Klimop niet meer te achterhalen door de concurrentie en kan het kampioenschap gevierd worden.

Harrie Cortooms