Klimop C1 kampioen na winst op Ready ’60 C1

Klimop C1 speelde zaterdag 25 april al een kampioenswedstrijd maar wist die wedstrijd helaas niet te winnen van De Boemerang C1. Afgelopen zaterdag kon Klimop C1 alsnog kampioen worden, maar dan moest er wel gewonnen worden van Ready ’60 C1.

Er waren veel supporters naar Roermond gekomen om Klimop C1 aan te moedigen en Klimop begon dan ook sterk aan de wedstrijd, Karel scoorde al snel de 0-1 door een klein kansje te benutten. Klimop wist de voorsprong vervolgens ook uit te bouwen naar 0-3 door Nina (klein kansje) en Lieke (strafworp). Er werden helaas ook veel kansen gemist en wist Ready ’60 kort voor rust de spanning terug te brengen door 1-3 te scoren.
Het was dus zaak om scherp te blijven en de vele kansen wel te verzilveren in de 2e helft. Klimop kwam goed uit de kleedkamer en wist zelfs uit te lopen naar 1-6, met doelpunten van Fleur (afstandsschot), wederom Karel (doorloopbal) en Meike (afstandsschot). Ready ’60 wist tegen het einde van de wedstrijd nog 2 keer te scoren (3-6) maar echt in gevaar kwam Klimop niet meer.

Na een kampioenschap in de 1e helft van de veldcompetitie, een 2e plek in de zaalcompetitie en nu dus wederom een kampioenschap in de 2e helft van de veldcompetitie (een klasse hoger), kan Klimop C1 terugkijken op een succesvol seizoen.

Spelers en speelsters, van harte gefeliciteerd met het behaalde kampioenschap ! Op zaterdag 6 juni zal de officiële huldiging nog plaatsvinden.

Rob Cortooms

klimop_c1_1415_veld_02