Klimop wint streekderby van NKV

Klimop 1 – NKV 1 : 16-15 (7-5)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de streekderby met NKV uit Nuenen met 16-15 gewonnen.

De Astense ploeg was voor aanvang al zeker van lijfsbehoud maar wist de tegenstander uit Nuenen van meet af aan de wil op te leggen.

In de eerste helft worstelde Klimop nog wel met het afmaken van kansen waardoor NKV in het spoor kon blijven. De tegenstander uit Nuenen wist enkele fouten in de Astense verdediging doeltreffend af te straffen waardoor beide ploegen met 7-5 gingen rusten.

Na rust nam Klimop het initiatief maar ging de wedstrijd gelijk op. Toen, aan Astense kant, in beide vakken de kansen werden afgemaakt kwam er meer ritme in het spel van Klimop. Verder dan een voorsprong van drie doelpunten kwam de Astense ploeg echter niet.

NKV kon in de slotfase nog terugkomen naar 15-15 maar niet voorkomen dat Martin Driessen met zijn zesde treffer zorgde voor een overwinning voor Klimop, 16-15.

Met nog twee wedstrijden te spelen heeft Klimop degradatie afgewend. De eerstvolgende wedstrijd is zaterdag 16 mei in Langerak tegen Triade.

Jorn van Laarhoven