Klimop pakt belangrijke punten in slotfase

Klimop 1 – Keep Fit ’70 1 : 14-13 (4-8)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de thuiswedstrijd tegen Keep Fit met 14-13 gewonnen.

In een slechte eerste helft kon Klimop geen vuist maken en lag het initiatief bij de ploeg uit Roosendaal. Verdedigende fouten aan Astense kant werden afgestraft en Klimop liep achter de feiten aan met een ruststand van 4-8 tot gevolg.

Na rust drong het tot Klimop door dat deze wedstrijd gewonnen moest worden om de strijd om degradatie te ontlopen niet alsnog spannend te maken. De Astense ploeg kwam gretig uit de kleedkamer en ontregelde het spel van Keep Fit.

Het publiek ging er achter staan en in de slotfase kwam de ploeg langszij. Klimop greep de voorsprong via de vijfde treffer van aanvoerdster Marly van Kemenade vlak voor tijd.

Over twee weken staat voor Klimop de uitwedstrijd tegen Melmac uit Tilburg op het programma, wederom een belangrijk duel aan de onderkant van de ranglijst.

Jorn van Laarhoven

klimop-keepfit_small