Klimop wint in waterballet

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de uitwedstrijd met Ready ’60 uit Roermond een 8-13 overwinning geboekt.

De Astense ploeg wist het beste om te gaan met de barre omstandigheden waarbij het grasveld door de hevige regenval moeilijk bespeelbaar was geworden.

Klimop speelde vanuit een goede organisatie en kwam consequent tot kansen. Ready kwam op haar beurt niet verder dan één-schots aanvallen waardoor het initiatief bij Klimop kwam te liggen.

Na rust kwam Ready iets beter in het spel maar een echte vuist kon de ploeg niet maken. Klimop speelde de wedstrijd georganiseerd uit en de voorsprong van 4 doelpunten werd nooit echt teruggebracht.

Ook toen gaande weg de wedstrijd het veld steeds slechter bespeelbaar werd kwam Klimop niet in de problemen en kon het belangrijke punten bijschrijven in de strijd om handhaving: 8- 13.

Jorn van Laarhoven