Klimop sluit 2014 af op 2e plek

Klimop 1 – Melmac 1 : 16-12 (9-9)

Korfbalvereniging Klimop heeft goede zaken gedaan in de laatste competitiewedstrijd van 2014 door in eigen huis concurrent Melmac uit Tilburg met 16-12 te verslaan.

De Tilburgse ploeg had in de eerste helft het beste van het spel en creëerde veel mogelijkheden. Ook haalde de ploeg een hoog rendement waardoor Klimop achter de feiten aan liep. Een groot verschil kon Melmac niet in de score uitdrukken waardoor Klimop bij rust aan bleef haken, 9-9.

Na rust liet Klimop zich van een andere kant zien en, gesteund door de goedgevulde tribunes in sporthal De Schop, trok de ploeg het initiatief naar zich toe. Hierbij viel, net als de afgelopen weken, op dat de ploeg over scorend vermogen beschikt in de hele breedte van het team.

In de slotfase maakte Klimop via invaller Joep Feijen de gelijkmaker, omdat in die fase ook de goals aan Tilburgse kant uitbleven kon Klimop uitlopen naar een veilige marge. In de laatste minuten kwam het team niet meer in gevaar en kon de eindstand veilig stellen op 16-12.

Met dit resultaat gaat Klimop als nummer 2 de korte winterstop in, een plek die recht geeft op een promotie/degradatie-wedstrijd. De eerstvolgende wedstrijd vindt plaats in Asten op 10 januari tegen NKV uit Nuenen.

Jorn van Laarhoven