Wisselvallig Klimop geeft ruime voorsprong uit handen

Ten Donck 1 – Klimop 1 : 16-14 (7-11)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in een wisselvallige wedstrijd met 16-14 verloren van Ten Donck uit Ridderkerk.

De Astense ploeg kwam afwachtend uit de startblokken en keek dan ook vrij snel tegen een achterstand aan van twee doelpunten. Door een sterke fase met een hoog rendement kon Klimop zich echter snel revancheren en zette de achterstand om naar een voorsprong van 5 doelpunten die terugliep naar een 7-11 ruststand.

Meteen na rust brak er een fase aan die kenmerkend is voor de wisselvallige vorm waarin Klimop momenteel verkeerd: de Astense ploeg liet de tegenstander in een tijdsbestek van 10 minuten terug in de wedstrijd komen.

Hoewel Klimop zich hierna nog wel kon herstellen en zich terugvocht tot een voorsprong, brak het verzet in de eindfase. Ten Donck trok aan het langste eind door in de laatste minuten de achterstand om te buigen naar een 16-14 eindstand.

Korfbalvereniging Klimop speelt haar eerste wedstrijd in de zaalcompetitie op zondag 9 november bij NKV in Nuenen.

Jorn van Laarhoven