Klimop sleept een punt over de eindstreep

Klimop heeft sinds lange tijd weer een keer een punt gepakt. In eigen huis speelde het gelijk tegen Keep Fit ’70. De strijd om lijfsbehoud wordt steeds spannender naarmate de stand zich vormt na nieuwe uitslagen van wedstrijden. Klimop staat nu op een veilige 5e plaats, en het zal alles moeten bijzetten om ervoor te zorgen dat dit zo blijft.

Keep Fit kwam afgelopen zondag op bezoek, en Klimop had er genoeg moeite mee om deze tegenstander van zich af te schudden. Sterker nog, de gasten namen de leiding. De druk die gegeven werd drong Klimop naar buiten, waardoor het ook grossierde in passfouten. Doordat de afronding bij de bezoekers op zich liet wachten, mocht Klimop blijven meedoen en zelfs even een 5-3 voorsprong pakken. Nog voor rust weet Keep Fit dit echter weer om te draaien waardoor Klimop bij rust weer achter de feiten aan loopt.

Na rust lijkt Keep Fit de wedstrijd naar zich toe te gaan trekken. Bij een stand van 6-10 en de wegtikkende tijd werd het er dan ook niet makkelijker op. Klimop komt terug tot twee verschil, maar Keep Fit herstelt. Het vele doorwisselen heeft uiteindelijk de doorslag gegeven, waardoor Klimop vlak voor tijd langs de bezoekers kwam te staan: 12-12. Keep Fit mocht nog één keer aanvallen, maar trof geen doel.

Klimop heeft iets meer lucht nu, met de wedstrijden tegen Springfield en Dordrecht in het vooruitzicht. Deze wedstrijden moeten vier punten gaan opleveren, anders wordt het echt moeilijk.

Rens van Heugten