Klimop A1 worstelt zich naar toch ruime overwinning

Klimop A1 heeft ook de thuiswedstrijd met 15-6 gewonnen van Eymerick A1.

Bekend met de stugge speelwijze van Eymerick begon Klimop aan de regenachtige strijd op het eigen kunstgras. Al snel werd duidelijk dat Klimop meer kwaliteit in huis had middels een 4-1 voorsprong. Doordat de verdedigende taak naar behoren uitgevoerd werd, kon Klimop het zich permitteren om de score luwe periode die het beleefde in de eerste helft toch in een voorsprong te zien eindigen bij de rust: 6-2.

In de tweede helft had Klimop meer controle over de wedstrijd. Eymerick kon geen vuist maken en Klimop kon rustig zoeken naar de juiste kansen om te nemen. Door het stugge en nagenoeg niet verdedigende spel van de gasten kwam Klimop er nog steeds moeilijk aan te pas. Ondanks dat valt menige doelpoging toch raak en kan Klimop de derde overwinning bijschrijven in de competitie.

Rens van Heugten