Klimop E1 op koers voor het kampioenschap

Klimop E1 heeft afgelopen week een flinke stap gezet op weg naar het kampioenschap.

De inhaalwedstrijd tegen de concurent Corridor E1 werd gewonnen met 3-0, in deze wedstrijd was tevens een debuut te noteren voor Renske van de F1, zij maakte haar eerste minuten in het 4-tal van de E1. De wedstrijd begon goed, en Klimop kwam fel uit de startblokken wat resulteerde in goede kansen en een voorsprong van 1-0 na de eerste 10 minuten. Met de rust was de eindstand bereikt, 3-0 al met al een hele goede wedstrijd.

Zaterdag mochten we weer uit naar Esch, tegen Tovido E2. De thuiswedstrijd ging een aantal weken erg gemakkelijk, dat was wel terug te zien aan het spel in de eerste 10 minuten. Vanuit Klimop werden er veel flatsballen gegooid, direct bij de tegenstander in de handen. Ook namen we teveel risico bij het verdedigen op de verkeerde momenten. Na 10 minuten stond het nog 0-0, wat ook zomaar een achterstand had kunnen zijn. In de korte pauze na de eerste 10 minuten werden de dames op scherp gezet, wat direct resulteerde in 4 snelle en goede doelpunten. Na deze voorsprong namen alle dames wat gas terug en werd de wedstrijd vakkundig uitgespeeld, eindstand 3-7 en wederom de punten mee naar Asten.

Met nog 3 wedstrijden te gaan staan we 4 punten los, en kunnen we hopelijk volgende week een feestje vieren!

Groet, Een trotse trainer/coach