Klimop B1 begint zaalcompetitie met overwinning

De Boemerang B1 – Klimop B1 : 6-7

Klimop B1 heeft, net als op het veld, de competitiestart met een overwinning beleeft. De Boemerang was de tegenstander op vreemde bodem, waar Klimop met 6-7 wist te winnen.

De start was direct goed. De eerste aanval tekende direct een score aan, waarna de wedstrijd een verloop kreeg die de gehele strijd zou aanhouden. Klimop had de overhand, maar wist dit nog niet in een score uit te drukken. Als dan na een lange tijd de 0-2 valt wil Klimop doordrukken, maar het is De Boemerang dat twee kleine verdedigingsfouten afstraft om vervolgens met de schamele 2-2 stand te gaan rusten.

Na rust start Klimop opnieuw overtuigend door de eerste aanval direct met een score te belonen: 2-3. De spanning bleef hangen, en het werd stuivertje wisselen. De Boemerang pakt bij 5-4 de eerste voorsprong. Klimop laat zien goed te kunnen spelen en bij 6-6 is nog altijd alles mogelijk. De Astenaren grepen het initiatief terug en Fleur Ceelen scoort met 6-7 het winnende doelpunt. Met nog enkele minuten te spelen heeft Klimop balbezit in de laatste 30 seconden en speelt de wedstrijd slim uit.

Een goede start van dit sterke team!

Rens van Heugten