Midweek wint ook de laatste wedstrijd

Fortuna ’68 MW1 – Klimop MW1 11-20 (5-14)

Dinsdagavond 20 oktober speelde het midweekteam de inhaalwedstrijd tegen Fortuna ’68 in Knegsel. Het was tevens de laatste wedstrijd van de competitie.

Na een half uurtje rijden en een zoektocht te voet door de donkere bossen van Knegsel, hadden we eindelijk het veld gevonden. We waren ruimschoots op tijd, aangezien de kantine en kleedlokalen pas 10 minuten voor aanvang van de wedstrijd werden geopend.

Na een korte warming up begon de wedstrijd onder leiding van de scheidsrechter, die na 7 seconden al weer affloot. Hij had ruzie met zijn horloge. Verder niets aan te merken op zijn leiding, maar het was maar goed dat Karlijn de score bij hield, Harrie de tijd in de gaten hield en Peter zorgde voor een fluitje dat het wel deed. Verder wil Gisela de scheids nog bedanken voor zijn sliding met twee gestrekte benen op haar enkels. De foto’s wezen uit dat er gelukkig niets gebroken is.

Verder met de wedstrijd. Na een vlotte 1-3 voorsprong voor Klimop, kwam Fortuna beter in de wedstrijd en begon ook te scoren (4-6). Voor beide teams stond er niets op het spel en daardoor werd er aan beide kanten veel ruimte weggegeven om een aanval op te bouwen. Klimop ging daar in de eerste helft het beste mee om. Afstandsschoten, doorloopballen, vrije ballen, uit alle situaties werd er gescoord. Fortuna stond er bij en keek er naar. Ruststand 5-14.

In de tweede was de afwerking aan de kant van Klimop wat minder, waardoor Fortuna de schade beperkt kon houden. De wedstrijd werd er niet minder aantrekkelijk om. Er vielen nog 12 doelpunten, eerlijk verdeeld over beide teams. Eindstand 11-20.

Harrie Cortooms